2. Zasady wprowadzania zmian w Katalogu Przygód
2.3 Przygoda CCC lub DC dopuszczona w rozgrywkach AL ale niedodana do katalogu OPK
2.4 Przygody publikowane w formie książkowej (tzw. hardcover, HC) dopuszczone do rozgrywek AL
2.5 Własne przygody i przygody spoza katalogu AL
3. Zasady nadawania prefiksów przygodom spoza katalogu AL
4. Dopuszczone źródła magicznych przedmiotów w przygodach (z wyjątkami!)
5. Dopuszczone magiczne przedmioty spoza wymienionych podręczników źródłowych
6.1 Grupy niedozwolonych przedmiotów
Przez ilość złota i magicznych przedmiotów spełniających wymagania OPK należy ilość złota do zdobycia przez pojedynczego gracza za każdą godzinę gry, określoną w tabeli znajdującej się w sekcji 3.1 Zasad Zaawansowanych OPK. Ilość i rzadkość permanentnych magicznych przedmiotów przypadających na przygodę, spełniających wymagania OPK określa poniższa tabela.
| Szczebel (Tier) | 2h | 4h |
|---|---|---|
| I | 1 Uncommon | 1 Uncommon, max 1 Common |
| II | 1 Rare | 1 Rare, max 1 Common |
| III | 1 Very Rare | 1 Very Rare, max 1 Uncommon |
| IV | 1 Legendary | 1 Legendary, max 1 Rare |
W przypadku przygód 8h+, nagroda powinna odpowiadać tej w kolumnie “4h” za każde pełne 4h przewidzianego czasu gry.
Mistrz Gry, który chce wprowadzić jakąś zmianę w Katalogu Przygód powinien poinformować o tym ogół DM-ów za pośrednictwem Discorda. Jeśli zmiana jest poważniejsza, (np. dodanie nowej przygody, zmiana nagród w przygodzie), po ewentualnej dyskusji powinien przeprowadzić głosowanie na kanale #cc-zmiany. Zgłoszenia zatwierdzone zwykłą większością głosów zostają dodane do katalogu OPK
W OPK rozgrywamy tylko przygody oparte na zasadach DnD5e z Basic Rules, PHB, DMG i Monster Manual z roku 2014. Od 2024 roku zaczęły się pojawiać w AL przygody częściowo (np. nagrody, niektóre statblocki, niektóre zasady i nowe pojęcia) lub całkowicie oparte na zasadach DnD 5e z roku 2024. Ze względu na niekompatybilność tych dwóch rodzajów zasad, takie przygody nie są dopuszczone do rozgrywek OPK. DM, który chce dodać przygodę do katalogu przygód ma obowiązek sprawdzić, czy wszystkie zasady na których jest oparta pochodzą ze źródeł legalnych w OPK. Szczególną ostrożność należy zachować, jeśli przygoda została wydana w roku 2024 lub później. Jeśli przygoda zawiera zasady, przedmioty lub statblocki z zasad 2024, jest ona nielegalna w OPK. DM może ją zalegalizować odpowiednio poprawiając wszelkie niezgodności i przeprowadzając proces legalizacji tak jakby przygoda nie należała do przygód AL, opisany w Własne przygody i przygody spoza katalogu AL.
Analogiczne zasady stosowane są do przygód osadzonych w settingach, które nie przewidują kontaktów ze światem Toril i konkretnie Faerunem (takich jak Eberron, Exandria czy Dragonlance). Nie wyklucza to prowadzenia przygód w settingach, które są rozłączne z Toril, ale należą do tego samego uniwersum (np. Spelljammer, Ravenloft w tym Barovia itp.). DM przed poprowadzeniem tej przygody ma obowiązek przygotować jej “lokalizację” i przeprowadzić proces legalizacji tak jakby przygoda nie należała do przygód AL, opisany w Własne przygody i przygody spoza katalogu AL.
W wyniku zmiany zasad przyznawania magicznych przedmiotów w AL z roku 2019, pojawiły się przygody, których treść sugeruje lub zaleca przyznanie każdemu członkowi drużyny kopii permanentnego magicznego przedmiotu będącego nagrodą w przygodzie. To nie jest zgodne z mechaniką przyznawania magitek w OPK. Podobnie, niektóre przygody dopuszczone do rozgrywek AL jako nagrody mają przedmioty, które niedopuszczone do rozgrywek OPK (lista legalnych źródeł i nielegalnych przedmiotów znajduje się na końcu Katalogu Przygód).
Jeśli zachodzi taka sytuacja, przed poprowadzeniem przygody DM ma obowiązek dostosować nagrody za przygodę do standardów OPK za pomocą odpowiedniego głosowania i dopisać jego rezultaty jako komentarz do przygody w Katalogu Przygód. Wyjątkowo (po uprzednim głosowaniu, na potrzeby którego DM powinien dokładnie opisać głosowane przedmioty i uzasadnienie ich dopuszczenia) dopuszczalne są kopie przedmiotów rzadkości common jako nagrody dla całej drużyny, o ile jest to uzasadnione fabularnie.
Mistrz Gry chcący poprowadzić przygodę CCC, która została dopuszczona do rozgrywek AL ale nie znajduje się w katalogu OPK powinien zgłosić taką chęć pozostałym Mistrzom Gry. W ramach tego zgłoszenia MG może zaproponować podmianę nagród zgodą z rozdziałem 3.4. Zasad Zaawansowanych OPK. Musi również to zrobić, jeśli przygoda zawiera przedmiot z listy przedmiotów niedozwolonych. Mile widziane są również spostrzeżenia, które mogą być pomocne dla innych prowadzących przygodę, a które nasunęły się w trakcie jej czytania. W wypadku przygód dopuszczonych w rozgrywkach AL, głosowanie Mistrzów Gry jest wymagane tylko jeśli wpis w CC już istnieje i należy go zmienić lub jeśli przygoda wymaga wprowadzenia przystosowania do formatu rozgrywek OPK. Nie ma potrzeby głosowania generycznych wpisów do CC (przygoda może być prowadzona bez zmian, ewentualnie z jakimś pomocnym komentarzem Mistrza Gry niesugerującym znaczących zmian w przygodzie), wystarczy poinformowanie innych Mistrzów Gry o dodaniu wpisu. Zmiany wprowadzane do CC mogą być głosowane szybkim trybem- poprzez zebranie 5 głosów DMów na tak po upłynięciu przynajmniej 24h od utworzenia głosowania. Każdy aktywny DM ma prawo do zawetowania wpisu poprzez utworzenie tematu pod propozycją i wymienienie zastrzeżeń. Tak zawetowany wpis jest głosowany zwykłym trybem, chyba że veto zostanie wycofane. Zmiany głosowane są tak samo jak wprowadzanie nowych przygód- na Discordowym kanale #cc-zmiany.
Mistrz Gry chcący dodać przygodę typu HC (w całości lub jej fragment) musi opracować wytyczne dotyczące przydzielanego złota, magicznych przedmiotów i awansu postaci w taki sposób, aby spełniały one wymagania OPK oraz aby postaci, które ukończyły daną przygodę HC nie odbiegały znacząco pod względem ilości posiadanego złota oraz magicznych przedmiotów od postaci grających pozostałe przygody. Mile widziane są również zalecenia dotyczące prowadzenia poszczególnych rozdziałów.
Mistrz Gry chcący dodać przygodę musi opracować wytyczne dotyczące przydzielanego złota, magicznych przedmiotów i awansu postaci (ilość ACP za ukończenie przygody jeśli nie jest określona) w taki sposób, aby spełniały one wymagania OPK. Mile widziane są również zalecenia dotyczące prowadzenia. Po opracowaniu wytycznych, Mistrz Gry inicjujący dodanie, prosi przygotowuje „Sesję 0”, w której powinno uczestniczyć przynajmniej 3 innych, aktywnych MG. Po rozegraniu przygody, Mistrzowie uczestniczący w rozgrywce opiniują jej dodanie pozytywnie lub negatywnie. Na tej podstawie można przeprowadzić procedurę opisaną w dziale Zasady Wprowadzania Zmian w Katalogu Przygód.
Prefiksy przygód spoza katalogu Adventurers’ League, które przeszły pomyślnie Sesję 0 oraz uzyskały akceptację Mistrzów Gry:
Typowy format kodów i oznaczeń: <Prefiks>-<Identyfikator Serii\/Twórcy>-<Numer Przygody> <Nazwa Przygody> Przykładowo: KCC-WAWEL-01 Zemsta Złotówy GCC-JOYCE-01 Weekend at Strahd’s
Jeśli w przygodzie pojawia się jako nagroda dla postaci magiczny przedmiot spoza listy dopuszczonych do rozgrywek OPK, należy przed rozegraniem przygody przegłosować:
Nie podlegają temu ograniczeniu przedmioty, które są tylko pomniejszymi modyfikacjami dopuszczonych do rozgrywek OPK magicznych przedmiotów.
Przedmioty magiczne jednorazowego użytku nie podlegają ograniczeniom źródeł, o ile nie zostały wprost umieszczone na liście przedmiotów zabronionych
Przedmioty oznaczone gwiazdką (*) traktowane są jako przedmioty jednorazowego użytku ze wszystkimi tego następstwami (tj. nie liczą się do ilości posiadanych stałych magicznych przedmiotów, ale też nie mogą zostać na takowe wymienione).
Typowo powyższe przedmioty występują w przygodach i zostały uznane za niezakłócające balans.
Przedmioty zwiększające DC zaklęć są zbanowane ponieważ psują balans- a niektóre zwiększają DC zaklęć wszystkich klas przez co jeden dip pozwoliłby zwiększyć DC o kolejne 1-3.